Hufvudstaden välkomnar Jerkstrands till Femman

I juni öppnar Jerkstrands sitt nya café i Femman – en av Göteborgs mest centrala handelsplatser i Nordstan. Caféet slår upp sina portar på gatuplan och kommer att erbjuda ett brett utbud av tårtor, bakelser och surdegsbröd men även lättare luncher och middagar.

”Vi är glada att kunna välkomna Jerkstrands till Femman. Det är ett anrikt och omtyckt varumärke i Göteborg med intressanta utvecklingsplaner. Med en central placering på gatuplan stärker vi ytterligare Femman som mötesplats och shoppingdestination, säger Emanuel Westin, Chef Affärsutveckling för butik på Hufvudstaden.

Under vintern och våren har en rad andra nyetableringar skett i Femman. Hälsokostkedjan Holland & Barrett och underklädersmärket Intimissimi har slagit upp portarna på gatuplan, på övre plan finns nyheter som Synsam, Jeansbolaget och Björn Axéns salong i Kicks flagship store. Under sommaren och hösten kommer ytterligare satsningar att ske i gallerian.

För mer information, vänligen kontakta:

Louise Kihlberg, Marknads- och kommunikationschef, Hufvudstaden.
Tlf: 08- 762 90 86 Epost: louise.kihlberg@hufvudstaden.se
Sanna Dahl, Projektledare Marknad, Hufvudstaden.
Tlf: 031- 710 21 33 Epost: sanna.dahl@hufvudstaden.se