Hufvudstaden välkomnar Lynk & Co till Bibliotekstan

I vinter öppnar mobilitetsvarumärket Lynk & Co på Norrlandsgatan 10 i Stockholm. Lokalen är på 130 kvm och kommer att utgöra navet för Lynk & Co:s medlemmar med utställningsytor, kaffebar och intressanta aktiveringar.

Lynk & Co erbjuder ett alternativ till att äga en bil via ett månadsbaserat medlemskap. Bilen, deras egna Lynk & Co 01, är dessutom utrustad med en delningsfunktion som gör att den enkelt kan delas med familj, vänner, kollegor och samhället i allmänhet.

I centrum för Lynk & Co:s försäljningsupplevelse står klubbarna, ett modernt alternativ till traditionella bilhandlare. Klubben i Stockholm kommer vara en mindre version av de klubbar som idag redan finns etablerade i bland annat Berlin och Amsterdam. Här finns plats för event, en kaffebar med mera, men också möjligheten att kika på 01:an och boka testkörningar.

Lynk & Co:s Stockholmsklubb öppnar vintern 2021.

”Det känns spännande att få välkomna Lynk & Co till vår totalrenoverade fastighet på Norrlandsgatan 10. Lynk & Co utmanar oss konsumenter att tänka nytt kring hur bilar köps, ägs och används. Delningsekonomin är en självklar del av en hållbar framtid”, säger Emanuel Westin, chef för affärsutveckling butik på Hufvudstaden.

Läs mer här: https://bibliotekstan.se/lynk-co

Stockholm den 2 november 2021

Emanuel Westin

Chef affärsutveckling butik

Frågor besvaras av:

Emanuel Westin, Chef affärsutveckling butik, och Josefin Alteby, Projektledare Marknad på telefon 08-762 90 00.