Hufvudstaden välkomnar Teurn Studios till Bibliotekstan

I början av 2024 öppnar det svenska modevarumärket Teurn Studios sin första fysiska butik på Jakobsbergsgatan 9 i Bibliotekstan, Stockholm. Butiken kommer att inneha en yta på 80 kvm och vara dedikerad till att erbjuda ett kurerat urval av ready-to-wear, skor och accessoarer ifrån varumärkets senaste kollektioner.

Sedan starten 2021 har Teurn Studios snabbt blivit ett av de starkast lysande stjärnskotten på den svenska modehimlen. Under ledning av varumärkets grundare och kreativa chef Anna Teurnell samt VD Moa Strand har Teurn snabbt lyckats etablera sig som en favorit bland internationellt ledande stylister, modejournalister och kreatörer. Samtidigt har märket, med sin avskalade men distinkta design och sin exceptionella kvalitetsnivå, också funnit sin plats i allt fler kvinnors garderober.

“Vi är oerhört glada över att tillsammans med Hufvudstaden få möjligheten att etablera vår första, kurerade konceptbutik på en av Stockholms trevligaste adresser i Bibliotekstan. Mötet med våra kunder betyder enormt mycket för oss och vi ser fram emot att få välkomna vår trogna följarskara till en ny destination för stilinspiration och shopping”, säger Anna Teurnell, grundare och kreativ chef Teurn Studios.

Teurns etablering är helt i linje med Hufvudstadens strategi att fortsätta utveckla Bibliotekstan till Skandinaviens främsta mötesplats inom shopping, mode och matupplevelser.

”Vi är mycket glada över att Teurn Studios öppnar konceptbutik i Bibliotekstan. Varumärket stärker Bibliotekstans utbud när det kommer till ledande och högkvalitativa modevarumärken samt kompletterar befintligt utbud väl”, säger Emanuel Westin, Chef affärsutveckling butik Hufvudstaden.

Stockholm den 29 januari 2024

Emanuel Westin, chef affärsutveckling butik eller av Josefin Alteby, projektledare marknad Hufvudstaden på 08-762 90 00.