Hufvudstaden välkomnar VANBRUUN till Bibliotekstan

Efter sommaren 2024 öppnar smyckesvarumärket VANBRUUN en ca 200 kvm stor butik på Jakobsbergsgatan 6 i Bibliotekstan. VANBRUUN gör förlovningsringar, vigselringar och diamantsmycken av hög kvalité.

VANBRUUN är ett modernt smyckesvaruhus som grundades 2013 av Victor Halvarsson. Idén om att grunda ett smyckesvarumärke föddes när Victor själv skulle köpa en förlovningsring till sin partner. Han tyckte processen att välja ring och diamanter var komplicerad och omodern och därmed grundande han online-varumärket vanbruun.com, numera VANBRUUN. Ambitionen var att förenkla processerna kring val av smycke och diamant samt att erbjuda både kunskap, valmöjlighet och lyx till den moderna konsumenten.

"Den här expansionen markerar en viktig milstolpe för att ytterligare utveckla vårt löfte att erbjuda en enastående upplevelse. Vi ser nu fram emot att möta våra kunder i en ny rymligare boutique på markplan i Bibliotekstan. Här kommer vi fortsätta leverera exceptionell service och magnifika smycken på ett minnesvärt sätt av högsta kvalitet", säger Victor Halvarsson, VD och grundare VANBRUUN.

”Vi är mycket glada över att få välkomna VANBRUUN till återuppbyggda fastigheten Vildmannen 7 i Bibliotekstan. Varumärkets moderna erbjudande av högkvalitativa smycken och juveler kompletterar befintligt utbud väl och bidrar till att ytterligare stärka Bibliotekstan som Stockholms självklara destination för premiumshopping., säger Emanuel Westin, Chef affärsutveckling butik Hufvudstaden.

Därmed är ytterligare en hyresgäst klar att flytta in i Vildmannen 7, huset som 2017 totalförstördes i en brand i korsningen av Biblioteksgatan och Jakobsbergsgatan.

Stockholm den 22 januari 2024

Emanuel Westin, chef affärsutveckling butik eller av Josefin Alteby, projektledare marknad Hufvudstaden på tel. 08-762 90 00.