Hufvudstaden vinner NKI med sin högsta notering någonsin

Hufvudstaden befäster sin förstaplacering på storbolagslistan i Fastighetsbarometerns årliga kundundersökning för kontor. Toppnoteringen från föregående år ökas med två steg vilket ger ett Nöjd-Kund-Index (NKI) på 88. Det är sjätte året i rad som bolaget placerar sig som nummer ett.

”Jag vill rikta ett stort tack till våra kunder som via sitt deltagande i undersökningen hjälper oss att löpande utveckla och förbättra vår verksamhet. I år har Hufvudstaden höjt sig inom flera kategorier vilket tyder på ett strukturerat och värdeskapande arbete inom hela organisationen”, säger Anders Nygren, VD Hufvudstaden.

Fastighetsbarometerns årliga kundundersökning är en viktig måttstock för branschen och ger goda insikter gällande områden att utveckla och förbättra. I år toppas undersökningens storbolagslista återigen av Hufvudstaden som når ett NKI på 88. Detta är bolagets högsta notering sedan mätningarna startades 1997. Genomsnittet för branschen är i år 79 på en 100-gradig skala. Hufvudstaden har högst värde på kontaktperson, image, läge, felanmälan och information.  Den största ökningen sker i kategorin miljöhänsyn vilket visar på att vårt systematiska hållbarhetsarbete ger effekt. Hela 95% av de tillfrågade uppger att de skulle rekommendera Hufvudstaden som hyresvärd.

”Vi är oerhört stolta över att vi ökar vårt indexvärde till årets toppnotering på 88. Vårt mål är att alltid ge våra kunder en hög servicegrad och underlätta i deras vardag så att de ska kunna fokusera på sin affär”, säger Lars Orrvik, Servicechef Hufvudstaden.

Stockholm den 18 oktober 2023

Anders Nygren

Fakta: Bakom Fastighetsbarometern står Fastighetsägarna Sverige och konsultföretaget CFI Group. Mer information om Fastighetsbarometern finns på www.cfigroup.se.

Frågor hanteras av: Anna Gustafsson, tf pressansvarig, Hufvudstaden. anna.gustafsson@hufvudstaden.se, telefon 070-710 74 12.