Lär dig podda i Femmans galleria i Göteborg

Fastighetsbolaget Hufvudstaden, som äger Femman i Göteborg, satsar stort på att skapa en upplevelsebaserad shoppingmiljö där barnfamiljerna är huvudmålgrupp. Aktivitetsplanen är fullspäckad av barnkalas, gästande DJ:s, photobooth och skönhetsevents. Inom kort testas ett nytt koncept där Femman får besök av några av landets mest kända podcastprofiler i samarbete med Spotifys nya plattform Soundtrap.

-       Femman ska vara en plats man vill besöka för att det alltid händer någon kul här, vi bjuder på inspiration, kunskap och roliga upptåg. Shopping behöver inte nödvändigtvis vara anledningen till att komma hit, utan det kan lika gärna vara att umgås med familj och vänner under roliga former. Gillar man att spendera tid i Femman kommer man tillbaka också när man vill shoppa, säger Louise Kihlberg, marknads- och kommunikationschef på Hufvudstaden.

Gallerian Femman i Göteborg bjuder under oktober månad in till podcastveckor där allmänheten kommer att få möjligheten att spela in sin egen podcast samt träffa några av landets mest kända podcastprofiler. Viktor Frisk blir först ut då han tillsammans med Femman startar en egen podd. Amanda Karlsson och Linnea Bohlin från Mordpodden och Julia Anjou från Babykaos är några av de andra populära profiler som kommer att vara på plats i Femman för livepodcastframträdanden samt för att erbjuda gallerians besökare sina bästa podcastknep.

-       Just nu testar vi en rad olika koncept och aktiviteter för att locka fler besökare och vi tror mycket på denna typ av gästspel. Här är det inte bara kända profiler som kommer hit för att möta sina fans utan också interagerar med sin publik och faktiskt lär ut något. Vi är övertygade om att det här är framtidens sätt att marknadsföra och profilera en handelsplats, avslutar Sanna Dahl, projektledare Femman på Hufvudstaden.

Femmans Podcaststudio är ett samarbete mellan Femman och Soundtrap och kommer vara öppen mellan 24 oktober – 10 november.

Följande podcasts sänder live:

Viktor Frisk, 26/10, kl. 14
Karriärskontraktet, 28/10, kl 17
Ångestpodden, 29/10, kl 17
Mordpodden, 30/10, kl 17
Babykaos, 2/11, kl 14
Göteborgspodden, 9/11, kl. 14

Det är gratis för allmänheten att ta del av liveframträdandena samt att spela in sina egna podcasts. Öppettider för allmänheten är måndag- söndag kl 10.00-18.00

För mer information, vänligen kontakta:

Sanna Dahl, Projektledare Marknad, Hufvudstaden
Epost: sanna.dahl@hufvudstaden.se

Louise Kihlberg,Marknads- och kommunikationschef, Hufvudstaden.
Epost: louise.kihlberg@hufvudstaden.se