Misshumasshu växer i Bibliotekstan

Kockduon Adam och Albins koncept Misshumasshu, hemmahörande i Birger Jarlspassagen i Bibliotekstan, kommer utöka sin verksamhet. Restaurangverksamheten expanderar därmed den totala ytan till ca 750 kvm.

Misshumasshu är idag ett restaurangkoncept med influenser från Japan och andra asiatiska matkulturer. En välbesökt destination både för lunch, middag och drinkar. Nu utökar man ytorna och utvecklar konceptet till Misshumasshu 2.0.

”Vi är mycket glada över att Adam och Albin med sitt koncept Misshumasshu utökar sin verksamhet i Bibliotekstan. I och med att detta tydliggör vi passagen som en väl synlig nöjes- och matdestination vilket kompletterar befintligt utbud i området väl”, säger Emanuel Westin, chef affärsutveckling butik Hufvudstaden.

Under sommaren och hösten kommer restaurangverksamheten vara stängd medan man genomför ombyggnationen och utvecklingen av befintligt koncept. En nyöppning planeras till 2025.

Stockholm den 19 juni 2024

HUFVUDSTADEN AB (publ)

Frågor hanteras av:

Emanuel Westin, chef affärsutveckling butik eller av Josefin Alteby Sylvan, marknadsansvarig Bibliotekstan på tel: 08-762 90 00.

Taggar: