Moncler utökar sin butiksyta i Bibliotekstan

Under hösten 2023 växer den nuvarande Moncler-butiken på Birger Jarlsgatan 13 i Bibliotekstan. Varumärket tar över den intilliggande butikslokalen på Mäster Samuelsgatan 2 och utökar därmed butiksytan med ca 200 kvm.

Vi är mycket glada över att Moncler utvecklar sitt butikskoncept i Bibliotekstan och ser fram emot deras nyöppning senare i år. Den nya utökade flaggskeppsbutiken kompletterar befintligt utbud väl och bidrar till att ytterligare stärka Bibliotekstan som Skandinaviens självklara destination för premium- och lyxshopping”, säger Emanuel Westin, chef för affärsutveckling butik på Hufvudstaden.

Moncler är ett anrikt modehus som grundades 1952 i Monestier-de-Clermont. Varumärket är främst känt för sina jackor och uteplagg av hög kvalitet ämnat för vintersport och aktiva utedagar. Idag har man blivit ett av dem främsta modehusen i världen för ready to wear, skor och accessoarer för män, kvinnor och barn.

”Vi ser mycket positivt på att varumärken som Moncler fortsätter att satsa på Bibliotekstan. Målet är att vara den självklara platsen när ett nytt varumärke ska etablera sig i Stockholm”, fortsätter Emanuel Westin.

Fram till öppningen av den nya butiken senare i höst kommer Moncler att husera i en tillfällig lokal på Norrmalmstorg 14.

Stockholm den 19 juni 2023

HUFVUDSTADEN AB (publ)

Emanuel Westin

Chef affärsutveckling butik

Frågor hanteras av:

Emanuel Westin, chef affärsutveckling butik eller Josefin Alteby projektledare marknad på Hufvudstaden. Tel 08-762 90 00.

Taggar: