Prada’s pop-up koncept återvänder till Bibliotekstan

Från och med den 29 april 2022 ges du återigen möjligheten att besöka Prada’s pop-up koncept på Norrmalmstorg 1 i Bibliotekstan. Under en dryg månad kan du besöka butiken och ta del av ett specialkomponerat sortiment med inspiration från den tropiska skogen.

Prada följer upp sin succé från i höstas med en ny pop-up. Då var temat outdoor och nu under våren bygger varumärket vidare på teman från naturen. Prada Tropico är inspirerat av atmosfärens färger och den tropiska skogen. Genom detta tema presenterar Prada en mängd olika hattar, väskor och andra accessoarer i varierande färger, material och modeller.

- ”Det är glädjande att Prada återkommer med sitt pop-up koncept till Bibliotekstan. Varumärket kompletterar befintligt utbud väl och bidrar till att ytterligare stärka Bibliotekstan som Stockholms självklara shopping- och mötesplats mitt i city,” säger Emanuel Westin, Chef affärsutveckling butik på Hufvudstaden.

Pradas nya pop-up satsning blir ett spännande tillskott till redan befintligt utbud och kommer att bidra med tidsenligt nytänkande.  Detta gör Bibliotekstan mer intressant för besökaren samtidigt som det befäster området som Nordens bästa shoppingdestination. Tidsramen för  pop-up:en är begränsad och innehållet unikt vilket gör att man som besökare inte vill ta risken att gå miste om ett besök på denna destination.

Stockholm den 29 april 2022

Emanuel Westin, chef affärsutveckling butik eller Josefin Alteby, projektledare marknad Hufstaden på tel 08-762 90 00.

josefin.alteby@hufvudstaden.se