Samsoe Samsoe öppnar ny flaggskeppsbutik i Bibliotekstan

I mitten av december öppnar Samsoe Samsoe en ny butik på Smålandsgatan 20 i Stockholm. Butiken om ca 170 kvm kommer ebjuda varumärkets  fulla sortiment av mode och accessoarer för kvinnor och män.

Samsoe Samsoe är ett skandivaiskt varumärke som grundades i Köpenhamn 1993. Idag ses Samsoe Samsoe som ett internationellt modehus som gör moderna kläder, skor och accessoarer för både män och kvinnor. Stilen är skandinavisk, minimalistisk, informell och estetisk avslappnad.

Etableringen av Samsoe Samsoe blir ett välkommet inslag till övriga butiker i Bibliotekstan. Vi ser det som ytterligare ett led i Hufvudstadens strategi att utveckla Bibliotekstan till Skandinaviens främsta destination för svenskt och internationellt mode.

- ”Vi är glada över att Samsoe Samsoe väljer Bibliotekstan för sin nya konceptbutik i Stockholm. Varumärket kompletterar befintligt utbud väl och bidrar till att stärka Bibliotekstan som Stockholms självklara destination för svenskt och internationellt mode”, säger Emanuel Westin, chef affärsutveckling butik, Hufvudstaden.

Stockholm den  9 december 2021

HUFVUDSTADEN AB (publ)

Emanuel Westin

Chef affärsutveckling butik