Årsstämma i Human Care

Årsstämma i Human Care HC AB (publ) hölls den 15 april 2010, i huvudsak enligt följande. Utdelning Årsstämman beslöt, i enlighet med styrelsens och verkställande direktörens förslag, att ingen utdelning skulle lämnas för räkenskapsåret 2009. Val av styrelseledamöter m m Årsstämman beslöt att styrelsen skall bestå av sex ordinarie ledamöter utan suppleanter samt att arvode till styrelsen skall utgå med 300.000 kronor till styrelsens ordförande och 100.000 kronor till var och en av de övriga i bolaget ej anställda ledamöterna. Årsstämman beslöt vidare att till styrelseledamöter omvälja Bruce Grant, Ulf Brasen och Göran Jansson. Anders Dahlberg, Mats Claesson och Per Ekstrand valdes till nya styrelseledamöter. Bruce Grant omvaldes till styrelseordförande. Ändring av bolagsordningen Årsstämman beslöt, i enlighet med styrelsens förslag, att ändra bolagets bolagsordning, varvid styrelsens säte flyttas från Lund till Stockholm. Listbyte Årsstämman diskuterade det föreslagna listbytet från First North till Mangoldlistan. Förslagsställaren återkallade sitt förslag och inget beslut fattades i frågan.