Förändring i Human Cares finansiella rapportering

Vid årsstämman i Human Care HC AB (publ) i april diskuterades ett eventuellt listbyte från First North till Mangoldlistan. Human Cares ägarbild, den mycket begränsade handeln i Human Cares aktier och kostnaderna för att upprätthålla handel på First North berördes. Förslaget om listbyte drogs tillbaka och inget beslut fattades. Styrelsen har dock beaktat diskussionen rörande de noteringsrelaterade kostnaderna och har funnit att omständigheterna motiverar att Human Care av kostnadsreduktionsskäl använder sig av möjligheten att övergå till att, i enlighet med First Norths regelverk, framdeles endast lämna halvårsrapport och bokslutskommuniké. Det innebär att inga delårsrapporter för första kvartalet och tredje kvartalet fortsättningsvis kommer att offentliggöras av Human Care. Styrelsens beslut innebär inga förändringar i Human Cares övriga informationsförpliktelser. Nästa rapport blir halvårsrapporten som offentliggörs den 18 augusti 2010.