• Human Care/

Human Care har, genom sitt kanadensiska dotterbolag Dana Douglas, erhållit en order på taklyftssystem i Kanada.

Human Care utvecklar och tillverkar hjälpmedel med god design, hög kvalitet och funktion som förhöjer livskvaliteten för den åldrande befolkningen i dennes dagliga miljö. Det kanadensiska dotterbolaget Dana Douglas har genom återförsäljaren Acure Medical Deliveries erhållit en order på taklyftssystem till Winnipeg Regional Health Authority. Leverans påbörjas under 2010 och 33 vårdhem kommer under en femårsperiod att förses med Human Cares taklyftssystem. Det totala ordervärdet uppskattas till 3,5 MCAD (ca. 25 MSEK).

– Vi är mycket stolta över att ha blivit accepterade som leverantör av denna stora order och den tillit som Acure visat oss under projekteringen. Detta understryker vår övertygelse om att lansera ett brett spektra av högkvalitativa hjälpmedelsprodukter och att etablera Dana Douglas som en av de ledande på den kanadensiska marknaden, säger Doug Macmillan, vd för Dana Douglas.

– Denna order visar på Human Cares strategi att bli ett sant internationellt företag genom att ta alla koncernens produkter till den globala marknadsplatsen, i detta fall taklyftssystem som utvecklats i Skandinavien till den kanadensiska marknaden. Det understryker också Dana Douglas övertygelse om att förse kunder över hela Kanada med kvalitativa produkter och service, samt befäster deras ställning som en av de marknadsledande på den kanadensiska marknaden för mobila hjälpmedelsprodukter, säger Fredrik Bürger, vd och koncernchef för Human Care.

Human Cares taklyftssystem säljs i mer än 20 länder över hela världen och omfattar både fasta och mobila lösningar, kompletterade med ett omfattande sortiment av lyftselar.

För mer information kontakta:

Fredrik Bürger
Vd och koncernchef, Human Care HC AB (publ)
E-mail: fredrik.byrger@humancaregroup.com

Human Care utvecklar och tillverkar hjälpmedel med god design, hög kvalitet och funktion som förhöjer livskvaliteten för den åldrande befolkningen i dennes dagliga miljö. I Human Cares produktsortiment ingår idag: taklyftssystem, rollatorer, transportstolar, sängar samt hygienprodukter för personer med nedsatt rörlighet .

Human Care grundades 1993 och är noterat på First North.