Human Care listas på Mangoldlistan

Som tidigare kommunicerats beslutade den extra bolagsstämman i Human Care HC AB (publ) den 3 november 2011 att handeln i bolagets aktier på First North ska upphöra, och att handel i bolagets aktier istället ska ske på den så kallade Mangoldlistan.

Sista dag för handel i bolagets aktie på First North är tisdagen den 31 januari 2012.

Human Care kommer att listas på Mangold Fondkommissions lista för onoterade aktier, Mangoldlistan, under kortnamnet HUMA. Första dag för handel kommer vara onsdagen den 1 februari 2012.

Handel på Mangoldlistan:

Investerare som önskar att handla i aktier på Mangoldlistan ombeds att kontakta sin bank eller sitt värdepappersinstitut som i sin tur kontaktar Mangold Fondkommissions handlarbord.

Mer information om Mangoldlistan finns på Mangold Fondkommissions hemsida www.mangold.se under fliken Mangoldlistan.

Handel på Mangoldlistan:

Viktig information:

Första dag för handel:                              1 februari 2012

Kortnamn:                                               HUMA

Totalt antal aktier:                                     2.975.830

ISIN-kod:                                                SE0000683757

Handelspost:                                             100 aktier

Ytterligare information lämnas av:

Fredrik Bürger, VD och koncernchef, tfn 08-665 35 08, fredrik.byrger@humancaregroup.com

Urban Enqvist, CFO, tfn 08-665 35 12, urban.enqvist@humancaregroup.com

Human Care utvecklar och tillverkar hjälpmedel med god design, hög kvalitet och funktion som förhöjer livskvaliteten för den åldrande befolkningen i dennes dagliga miljö. I Human Cares produktsortiment ingår idag: taklyftssystem, rollatorer, transportstolar, sängar samt hygienprodukter för personer med nedsatt rörlighet .

Human Care grundades 1993 och är noterat på First North. Bolagets Certified Adviser är Remium Nordic AB.