Pressmeddelande: Human Inference expanderar på den svenska marknaden

Report this content

Stockholm, 5 mars, 2010 - Human Inference, den europeiska marknadsledaren inom datakvalitetslösningar har öppnat kontor i Stockholm. Expansionen görs för att tillgängligöra sina erbjudanden för partners och kunder i Sverige och Norden. Isac Malm, Partner Development Manager står som värd och ansvarig för kontoret i Stockholm. Målmarknader kommer att vara Sverige, Norge och Danmark. Expanderingen är ytterligare ett steg framåt i företagets internationella tillväxtstrategi. Datavärde betyder affärsvärde Vikten av hög kvalitet på data och information ökar väldigt snabbt. Produktportföljen för den nya regionen Norden kommer att öka affärsnyttan och bidra till att komplettera erbjudanden för återförsäljare, oberoende programvaruföretag och informationsleverantörer. Portföljen innehåller all funktionalitet inom produkten Data Improver, inklusive ”First Time Right” den intelligenta indatakontrollen och ”Identity Matching” ett mycket avancerat matchningsverktyg. "Jag är mycket nöjd med denna utveckling”, säger Sabine Palinckx, VD för Human Inference. "I min presentation under vårt senaste Data Quality Summit har jag behandlat skillnader inom våra lösningar. Naturligtvis är dessa skillnader inte bara marknadstrender som On-Demand lösningar, avstämbara preciseringar, användarvänlighet och integration. Utan också språklig och kulturell mångfald som är en av de största utmaningarna för en internationalisering. Human Inference kommer att möta dessa behov och utmaningar för att tillföra affärsnytta till våra nya kunder och partners i Norden."