Bayn Europe välkomnar Ola Broström som Innovations Manager

Som livsmedelskemist med en fil.kand. från Göteborgs Universitet, och med stor kunskap om kundens behov, stärker Bayn ytterligare sin utvecklingsavdelning med Ola Broström som Innovations Manager.

Bayn förstärker ytterligare sin utvecklingsavdelning med Ola Broström som Innovation Manager. Han har en fil.kand. i kemi från Göteborgs Universitet, och har under 25 år jobbat inom livsmedelsindustrin med bland annat produktutveckling, forskningsprojekt och B2B försäljning. I det nya jobbet går han varvet runt och kommer tillbaka till utvecklingsarbetet. Han kommer att fungera som förbindelselänk mellan marknaden och Bayns utvecklingsavdelning.

Ola kommer närmast från Nordmann Nordic AB Sverige där han arbetat som sales manager.

- Jag valde Bayn för att här ges en bra möjlighet att kombinera mina erfarenheter från produktutveckling och marknad. Min förhoppning är att jag ska bidra med innovativa lösningar som kan göra en skillnad för ett av vår tids största hälsoproblem.

Vi på Bayn välkomnar Ola och önskar honom all lycka i hans nya position.

För mer information, kontakta Patrik Edström, VD på Bayn Europe AB, e-mail patrik.edstrom@bayneurope.com

Om Bayn Europe:
Bayn är en oberoende utvecklare inom sockerreducering och erbjuder marknaden kostnadseffektiva råvaruingredienser samt totallösningar för sockerreducering. Från naturliga råvaror skapar Bayn nya, sötade produkter med lågt kaloriinnehåll. Bolagets lösningar, utvecklade genom vetenskaplig forskning, ger innovativa, hälsosamma recept i nära samarbete med våra kunder inom den globala livsmedelsindustrin.

Bayn är listat på Nasdaq Stockholm, First North Growth Market, under kortnamnet BAYN.
FNCA Sweden AB är företagets certified adviser. Telefon +46-8-528 00 399, e-mail info@fnca.se.
Ytterligare information avseende bolaget finns på www.bayneurope.com