Humble Group AB (publ) meddelar utfall av teckning i aktierelaterade incitamentsprogrammet 2021/2024

Extra bolagsstämman den 14 april 2021 i Humble Group AB (publ) (”Bolaget”) beslutade att införa incitamentsprogram 2021/2024 som omfattar ledande befattningshavare och nyckelanställda inom Bolaget. Incitamentsprogrammet består av maximalt 1 000 000 teckningsoptioner och samtliga teckningsoptioner har tecknats av dotterbolaget Bayn Europe Financial AB som i sin tur har överlåtit 820 000 teckningsoptioner till ledande befattningshavare och nyckelpersoner som omfattas av programmet. Resterande teckningsoptioner kvarstår hos Bayn Europe Financial AB och avses överlåtas till medarbetare i framtiden i enlighet med villkoren i programmet.

Varje teckningsoption berättigar till teckning av en aktie i Bolaget till en teckningskurs om 35,72 kronor, motsvarande 150 procent av det genomsnittliga volymviktade priset för Bolagets aktie på Nasdaq First North Growth Market under perioden från och med den 31 mars 2021 till och med den 13 april 2021. Teckning av aktier genom nyttjande av teckningsoptionerna ska kunna ske från och med den 29 april 2024 fram till och med den 29 juni 2024.

Informationen i detta pressmeddelande har publicerats genom ovanstående kontaktpersons försorg, vid den tidpunkt som anges av Humbles nyhetsdistributör Cision vid publiceringen av detta pressmeddelande.

Humble is listed on Nasdaq Stockholm, First North Growth Market, under the ticker HUMBLE
FNCA Sweden AB is Humble’s certified adviser.
Tel: 08-528 00 399 E-mail: info@fnca.se