HUMBLE REKRYTERAR DANIEL WARENCE TILL NY OPERATING DIRECTOR INOM SNACKS

Humble Group AB (publ) (”Humble” eller ”Bolaget”) har rekryterat och utsett Daniel Warence till Operating Director inom Snacks. Han kommer närmast från Orkla Confectionery & Snacks, med varumärken som OLW och Ballerina m.fl. Daniel har en gedigen bakgrund inom FMCG där han tidigare haft roller som Key Account Manager, Exportchef, Internationell Säljchef och under de senaste 7 åren varit verksam som Affärsområdeschef på Orkla, med fokus att driva tillväxt i kanaler som Dagligvaruhandel (Axfood, Bergendahls, Netto) Servicevaruhandel, Export, New Business (Rusta, ÖoB och Dollarstore), Foodservice och gränshandel.

Daniel kommer i sin roll på Humble att arbeta nära de verkställande direktörerna i gruppens verksamheter inom Snacks, i syfte att stärka samarbetet och identifiera synergier mellan dotterbolagen. Han kommer även att ingå i koncernens ledningsgrupp och tillträder sin roll den 10 januari 2022.

”Jag ser mycket fram mot att få ta mig an rollen som en Operating Director för Snacks på Humble Group och få vara en del av och bidra till den redan påbörjade resan mot att växa ett snabbfotat och hållbarhets-fokuserat FMCG-powerhouse. Humble är verkligen en inspirerande och nydanande aktör som på kort tid gjort ett betydande avryck på marknaden, det känns helt rätt att ta nästa kliv och få vara med att påverka konsumenter att kunna äta och må bättre.”, säger Daniel Warence

”I takt med att vi växer gruppen har vi genomfört flera seniora rekryteringar som säkerställer att vi nyttjar synergier maximalt mellan bolagen och samtidigt skapa gynnsamma förutsättningar för ökad tillväxt och lönsamhet. Daniel har en stark bakgrund med mångårig erfarenhet från Orkla och kommer hjälpa oss att utveckla en uthållig kanalstrategi inom Snacks. Givet vår starka position, där vi redan idag har en överlägsen majoritet av den totala försäljningen i Sverige inom socker-reducerad godis, så ska det bli mycket spännande att se hur vi strategiskt kan växa marknaden tillsammans med de stora kedjorna.”, säger Noel Abdayem, COO Humble Group AB (publ).

Simon Petrén, VD, Humble Group AB

E-mail: simon.petren@humblegroup.se

Informationen i detta pressmeddelande har publicerats genom ovanstående kontaktpersons försorg, vid den tidpunkt som anges av Humbles nyhetsdistributör Cision vid publiceringen av detta pressmeddelande.

Om Humble
Humble Group är en svensk foodtech- och FMCG-koncern som levererar nästa generation av konsumentprodukter som är bra för människor och planeten. Humble inriktar sig på segmenten foodtech, eco, hållbarhet och vegan. Bolagen växer genom organisk tillväxt, förvärv och utnyttjande av synergier i de olika verksamhetsenheterna: varumärken, distribution, tillverkning och ingredienser. Humbles tekniska lösningar, förfinade genom vetenskaplig forskning och omfattande marknadserfarenhet, underlättar nya formuleringar och recept som förbättrar smaken och konsistensen för nästa generation av sockerreducerade, hållbara och veganska produkter. För mer information, besök www.humblegroup.se

Humble is listed on Nasdaq Stockholm, First North Growth Market, under the ticker HUMBLE
FNCA Sweden AB is Humble’s certified adviser. Tel: 08-528 00 399 E-mail:
info@fnca.se