HUMBLE REKRYTERAR JULIANA BAMBRIDGE TILL NY OPERATIONS DIRECTOR INOM VERTIKALEN PERSONAL CARE

Humble Group AB (publ) (”Humble” eller ”Bolaget”) har rekryterat och utsett Juliana Bambridge till Operations Director inom vertikalen Personal Care. Hon kommer närmast från positionen som Brand Business Manager på L'Oréals brittiska huvudkontor, där hon har lett interna omstruktureringar och förbättringsarbeten med primärt fokus på cross-functional ways of working mellan olika avdelningar och varumärken. Juliana kommer i sin roll på Humble att arbeta nära flera av de verkställande direktörerna i Humbles dotterbolag, bl.a. The Humble Co., Naty AB, Be:son Gross AB och Fancystage i syfte att stärka samarbetet mellan bolagen och identifiera synergier mellan deras verksamheter.

”Jag ser fram emot att ansluta till Humble Groups dynamiska organisation och fortsätta Bolagets transformation och utveckling mot att bli vår tids ny FMCG-gigant. Med min erfarenhet från L'Oréal står jag väl rustad att tackla de utmaningar som Bolaget har framför sig givet sin expansiva förvärvsstrategi”, säger Juliana Bambridge.

”Juliana har visat att hon besitter värdefulla kunskaper och kommer med erfarenheter från att ha jobbat med stora bolag, flera varumärken och komplexa interna strukturer, något som kommer att skapa stora värden för Humble Group”, säger Simon Petrén, VD Humble Group AB (publ).

Juliana kommer att ingå i Humbles ledningsgrupp och tillträder sin roll 27 september 2021.

Humble is listed on Nasdaq Stockholm, First North Growth Market, under the ticker HUMBLE
FNCA Sweden AB is Humble’s certified adviser.
Tel: 08-528 00 399 E-mail: info@fnca.se