HUMBLE REKRYTERAR SARA LYCKEBERG TILL ROLLEN SOM OPERATING DIRECTOR

Humble Group AB (publ) (”Humble” eller ”Bolaget”) har rekryterat Sara Lyckeberg till rollen som Operating Director. Sara har en gedigen bakgrund inom FMCG. Hon har tidigare bakgrund som Key Account Manager, Customer Collaboration Manager, Supply Chain Excellence Manager och är för närvarande ansvarig Category & Channel Manager på Unilever, där hon har byggt upp en bred kompetens inom försäljning, affärsutveckling och supply-chain. I rollen som Category & Channel Manager har Sara under de senaste åren fokuserat på att skapa långsiktig strategisk kategoritillväxt tillsammans med kunder inom dagligvaruhandeln, gränshandeln samt genom nya affärer.

Sara kommer i sin roll på Humble att arbeta nära de verkställande direktörerna i gruppens olika verksamheter i syfte att stärka samarbetet och identifiera och materialisera synergier mellan dotterbolagen. Rekryteringen är i linje med Humbles strategiska arbete med att skapa en plattform för gruppens dotterbolag, där de enkelt kan dra nytta av varandras erfarenheter och lärdomar för att effektivisera det operationella beslutsfattandet.

Sara kommer att ingå i Humble-koncernens operativa ledning och rapportera direkt till koncernens VD. Sara tillträder sin tjänst den 1 april 2022.

”Det känns superkul att vi får in ännu en stark och senior person till ledningsteamet. Saras långa erfarenhet från Unilever kommer att hjälpa oss i vårt arbete att skala verksamheten i takt med att vi blir en internationellt ledande och hållbar FMCG-koncern. Hennes kompetens inom supply chain, varumärken och förmåga att hantera stora kunder kommer att spela en viktig roll för Humble och möjliggöra vår decentraliserade organisationsstruktur”, säger Noel Abdayem, COO Humble Group AB (publ).

”Jag ser mycket fram emot att ta mig an rollen som Operating Director på Humble Group och att få vara med på den spännande resa som bolaget befinner sig på. Möjligheten att få kombinera mina tidigare erfarenheter från Unilever tillsammans med det givande arbetat att ta fram morgondagens FMCG-produkter var helt enkelt för tilltalande att tacka nej till”, säger Sara Lyckeberg.

Informationen i detta pressmeddelande har publicerats genom ovanstående kontaktpersons försorg, vid den tidpunkt som anges av Humbles nyhetsdistributör Cision vid publiceringen av detta pressmeddelande.

Humble Group är noterat på Nasdaq Stockholm, First North Growth Market, under tickern HUMBLE. FNCA Sweden AB är Humble Groups certified adviser. Tel: 08-528 00 399 E-mail: info@fnca.se