Pändy lanserar innovationen Nutchup

Pändy Foods AB (“Bolaget”) breddar sortimentet med flertalet nya produkter och innovationer. Förra veckan släpptes den helt nya produktinnovationen Nutchup och idag lanseras en ny smak av energidryck.

”Vi har haft en stor efterfrågan på nya produkter och är glada att äntligen kunna släppa våra första nyheter för året. Det är extra roligt att vi tagit fram en av produkterna tillsammans med ett av våra systerbolag Amerpharma, vilket är ett typexempel på de synergier som finns i den växande koncernen” – Ebba Dahlström, VD Monday 2 Sunday AB (tidigare Pändy Foods AB).

”Som koncern är det tydligt att vi lyckats etablera en snabbare och effektivare utvecklingsprocess i och med de förvärv som genomförts under 2020. Med flera livsmedelsvertikaler in-house har vi möjlighet att på kort tid gå från idéstadie till färdig produkt, för att sedan lansera direkt mot konsument via våra egna e-handelsbutiker och moderna varumärken. Teamet har gjort ett fantastiskt jobb med de nya produkterna och vi har en spännande tid framför oss med många nya innovationer i pipelinen.” – Simon Petrén, VD Bayn Group AB

Förra veckan lanserades årets första nyhet ”Nutchup”, en flirt med ketchup-flaskan men med ett innehåll av jordnötssmör. Nutchup är gjord på 100 % jordnötter och levereras i en smidig squeeze-flaska. Produkten är enkel att applicera, naturligt rik på protein och passar väl som tillbehör till mellanmål och maträtter. Produkten har även fått ett starkt mottagande på sociala medier med exponering hos flertalet av Sveriges största influencers. Idag släpps även den nya energidrycken ”Apple/Strawberry”, tätt följt av ”Protein Chocolate Sticks” som kommer tillbaka.

Pändy förvärvades för ett år sedan av Bayn Group och är idag gruppens D2C bolag med flertalet e-handelsbutiker. I december nylanserades även Pändys och Tweeks egna e-handelsbutiker med nytt webbformat och plattform.

Simon Petrén, VD Bayn Group AB (publ.)
Email: simon.petren@bayngroup.com

Om Bayn Group

Bayn Group is a Swedish foodtech group, supplying cutting edge and healthy sugar reduction solutions for the food and beverage industry. Bayn’s ingredient solutions, refined through scientific research and extensive market experience, facilitate new formulations and recipes that improve the taste and texture of the next generation of sugar-and calorie reduced products.

For more information www.bayngroup.com

FNCA Sweden AB is Bayn’s certified adviser. Tel: 08-528 00 399 E-mail: info@fnca.se