Tweek firar påsken med ny smak – Easter Eggs finns nu att köpa i butiker och online

TWEEK utökar utbudet med ytterligare en godispåse lagom till påskfirandet. Säsongens nya påse EASTER EGGS utgörs av läckra skumägg med smak av banan och toffee, doppade i TWEEKs egen choklad.

Efter julens populära skumtomtar i säsongspåsen SUPER SANTAS kommer nu en ny helgfavorit från TWEEK. I år firas påsken med nya påsen EASTER EGGS – fylld med ljuvliga skumägg med smak av banan och toffee, doppade i choklad. TWEEKs Easter Eggs innehåller 92 procent mindre socker och 30 procent färre kalorier än traditionellt godis och har ett naturligt högt fiberinnehåll. Som alltid är TWEEKs egentillverkade choklad gjord på äkta kakaosmör och helt fri från palmolja.

”TWEEK växer så det knakar och det är väldigt roligt att kunna göra påsken lite extra festlig med våra alldeles egna påskägg” säger Åsa Rosén, grundare av TWEEK.

TWEEK Easter Eggs utökar TWEEKs påssortiment till tio påsar och lanseras officiellt via tweeksweets.com måndag den 22 februari. Easter Eggs säljs både online och i butiker fram till - och under påsken 2021.

TWEEK - Sweets with Benefits är Sveriges ledande varumärke inom segmentet sockerfri/sockerreducerad konfektyr. TWEEKS sortiment utgörs av 24 sorter i lösvikt och 10 färdigpackade påsar.

Simon Petrén, VD Bayn Group AB (publ)
simon.petren@bayngroup.com

Informationen i detta pressmeddelande har publicerats, genom ovanstående kontaktpersons försorg, vid den tidpunkt som anges av Bayn Groups nyhetsdistributör Cision vid publiceringen av detta pressmeddelande.

Om Bayn
Bayn Group is a Swedish foodtech group, supplying cutting edge and healthy sugar reduction solutions for the food and beverage industry. Bayn’s ingredient solutions, refined through scientific research and extensive market experience, facilitate new formulations and recipes that improve the taste and texture of the next generation of sugar- and calorie reduced products. For more information www.bayngroup.com

FNCA Sweden AB is Bayn’s certified adviser.
Tel: 08-528 00 399 E-mail: info@fnca.se

Viktig information
Denna kommunikation kan innehålla vissa framåtriktade uttalanden. Sådana uttalanden är alla uttalanden som inte avser historiska fakta och de innehåller uttryck som ”anser”, ”uppskattar”, ”förväntar”, ”väntar”, ”antar”, ”förutser”, ”avser”, ”kan”, ”fortsätter”, ”bör” eller liknande. De framåtriktade uttalandena i detta meddelande är baserade på olika uppskattningar och antaganden, vilka i flera fall baseras på ytterligare antaganden. Även om Bayn anser att dessa antaganden var rimliga när de gjordes, är sådana framåtriktade uttalanden föremål för kända och okända risker, osäkerheter och andra väsentliga faktorer som är svåra eller omöjliga att förutsäga och som ligger utanför Bayns kontroll. Sådana risker, osäkerheter och väsentliga faktorer kan medföra att de faktiska resultaten kan komma att avvika väsentligt från de resultat som uttryckligen eller underförstått anges i denna kommunikation genom de framåtriktade uttalandena. Informationen, uppfattningarna och de framåtriktade uttalandena i detta meddelande gäller enbart per dagen för detta meddelande och kan förändras utan att det meddelas.