Välkommen till Humble Groups kapitalmarknadsdag 19 september 2024

Humble Group AB (publ) ("Humble" eller "Bolaget") välkomnar investerare, analytiker, media och andra intressenter till sin kapitalmarknadsdag torsdagen den 19 september 2024 i centrala Stockholm.

Syftet med kapitalmarknadsdagen är att ge en uppdatering om Humbles övergripande strategi, gå på djupet kring de fyra affärssegmenten Future Snacking, Sustainable Care, Quality Nutrition och Nordic Distribution samt de nya finansiella mål som kommunicerades den 24 augusti 2024. Presentationer kommer att hållas av medlemmar ur Bolagets koncernledning samt representanter från ett urval av Humbles dotterbolag. Eventet hålls på engelska.

Talare:
Simon Petrén, VD Humble Group
Johan Lennartsson, CFO Humble Group
Marcus Stenkil, COO Humble Group
Jacob J. Motzfeldt, VD True Gum
Ashley Symonds och David Ralph, VD respektive CFO Solent Group
Sheree Young, VD Body Science (deltar på länk)

Utöver talarna ovan kommer flera VD:ar från Humbles portföljbolag finnas tillgängliga på plats under dagen.

Datum: 19 september 2024
Tid: 13.00-16.00
Plats: Inderes Event Studio, Västra Trädgårdsgatan 19 i Stockholm

Registreringen öppnar kl. 12.30 med presentationer från kl. 13:00 till cirka kl. 16:00. Presentationen följs av mingel fram till cirka 17.00.

Länk för anmälan senast den 18 september: https://ir.financialhearings.com/humble-group-cmd-2024/register
Antalet fysiska platser är begränsade.

Lätt lunch kommer serveras från kl. 12.30. Efter eventet finns det möjlighet att mingla med bolagsrepresentanterna. Deltagare som inte har möjlighet att närvara fysiskt under dagen kommer att kunna delta under presentationerna via en digital livesändning där frågor kan ställas skriftligt. En inspelning av presentationerna kommer att finnas tillgänglig i efterhand via Bolagets hemsida.

Humble Group är en svensk FMCG-koncern som levererar nästa generations konsumentprodukter som är bättre för människor och planeten. Humbles verksamhet består av affärssegmenten Future Snacking, Quality Nutrition, Sustainable Care och Nordic Distribution, vilka har en inriktning mot hälsa och hållbarhet. Bolaget strävar efter att driva organisk och strukturell tillväxt genom förvärv och med synergier i verksamhetsenheterna. För mer information besök www.humblegroup.se

Humble is listed on Nasdaq Stockholm, First North Growth Market, under the ticker HUMBLE
FNCA Sweden AB is Humble's certified adviser.