Åsa Röhs och Lars Hallkvist till Humlegårdens styrelse

I samband med Humlegårdens bolagsstämma i april 2024 valdes Åsa Röhs och Lars Hallkvist in som nya styrelseledamöter.

Foto: Länsförsäkringar

Åsa Röhs, född 1970, är vd för Länsförsäkringar Östgöta. Hon har tidigare haft flera ledande befattningar inom ekonomi och finans, däribland som CFO på Länsförsäkringar Östgöta och San Sac Group. Utöver uppdraget i Humlegårdens styrelse är Åsa även styrelseledamot i flera bolag, däribland LF Trygghetstjänster AB samt Länsförsäkringars innovationsbolag LFant AB.

Lars Hallqvist, född 1963, är advokat på Gullack Advokatbyrå. Lars har varit verksam som advokat sedan 1989 och har även haft flera styrelseuppdrag. Idag är han styrelseordförande för Länsförsäkringar Älvsborg samt styrelseledamot för Pulsen AB.

Humlegårdens styrelse består därmed av följande personer: Anders Grånäs (styrelseordförande), Sten Dunér, Lars Hallkvist, Hans Ljungkvist, Jonas Rosman och Åsa Röhs.

Marknads- och kommunikationschef, Humlegården Fastigheter
E-mail: madeleine.castenvik@humlegarden.se

Humlegården Fastigheter AB (publ) är ett aktivt fastighetsbolag med långsiktiga ägare och en väl positionerad fastighets- och projektportfölj. Vi ingår i länsförsäkringsgruppen, Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Humlegården äger, förvaltar och utvecklar främst kontorsfastigheter i Stockholmsregionen. Vi har 91 anställda och äger 60 fastigheter till ett värde om 38,2 miljarder kronor (31 december 2023). På Humlegården strävar vi efter att utveckla hållbara och attraktiva arbets- och stadsmiljöer. Det skapar vi genom en aktiv fastighetsförvaltning och utvecklingsprojekt bestående av nyproduktion samt utveckling av befintliga fastigheter. Läs mer på www.humlegarden.se