Green Fingerprint-donation ger 600 träd

Humlegården Fastigheter och de hyresgäster som är anslutna till Green Fingerprint har under 2014 gjort en elbesparing på i genomsnitt 3,1 procent. De företag som valt att donera sin ekonomiska besparing, tillsammans med Humlegården som donerar motsvarande summa, ser nu till att 600 nya träd kan planteras som stöd för regnskogen.

Av de 60 hyresgäster som var anslutna till Green Fingerprint under 2014 har hela 73 procent av dessa gjort en elbesparing på i genomsnitt 3,1 procent. 19 av de deltagande hyresgästerna har valt att donera sin ekonomiska besparing, vilket motsvarar cirka 14 800 kronor, till miljöprojektet. Det miljöprojekt som fått flest röster i appen är regnskogen. Därför har vi valt att samarbeta med Världsnaturfonden WWF som stödjer flera olika projekt för att rädda världens utrotningshotade regnskogar.

Utöver den donation som hyresgästerna gör skänker Humlegården Fastigheter motsvarande summa. Tillsammans donerar vi därmed 29 000 kronor, vilket betyder att 600 nya träd kommer planteras.

Vill du veta mer om Green Fingerprint, kontakta gärna Frederic Otteskog på tel. 08-678 92 72 eller via e-postfrederic.otteskog@humlegarden.se.

Här kan du läsa mer om hur Världsnaturfonden WWF arbetar för att rädda regnskogen.