Humlegården välkomnar nya hyresgäster till Origo

Origo, beläget i mötet mellan Sundbyberg och Solna, slog upp portarna vid årsskiftet. I Humlegårdens satsning kombineras moderna kontor med gemensamma ytor för möten, service samt mat och dryck. Allt med inspiration från hotellvärlden. Bland de senaste hyresgästerna som valt att etablera kontor i Origo återfinns Xensam, Cloud Connection och Thorn Svenska Aktiebolag.

Fotograf: Emil Fagander

En plats som får medarbetarna att vilja komma till kontoret
I Origo har Humlegården skapat kontor som möter dagens höga förväntningar på kontoret som en plats för produktivitet, inspiration och trivsel. Här får kunderna tillgång till omsorgsfullt designade miljöer för möten och konferenser, träningsmöjligheter, gröna terrasser och en bemannad reception. Inspirationen har hämtats från hotellvärlden, vilket präglar såväl atmosfär och service som inredning. Flexibilitet och att kunna nyttja resurser effektivt är en central fråga för många verksamheter idag, varför Humlegården har satsat stort på just de gemensamma ytorna och funktionerna i Origo. För att förenkla kundernas vardag ytterligare har en digital plattform implementerats, som genom en app ger användarna tillgång till smarta tjänster.

– Vi har fått mycket positiv respons på vår satsning och är glada över att få hälsa nya verksamheter välkomna till denna fantastiska plats. Origo är ett bra exempel på hur vi skapat moderna kontor och service som möter kundernas behov på bästa sätt. Inspirationen från upplevelsen man får på ett hotell sätter verkligen tonen och bidrar till att Origo uppfattas som en riktig trivselmagnet. Det är en plats som attraherar medarbetarna och får dem att vilja komma till kontoret, säger Fredrik Lantz, Fastighets- och uthyrningschef på Humlegården Fastigheter.

Inflyttningen sker successivt och påbörjades i december 2023. Bland de nytillkomna kunderna återfinns SaaS-bolaget Xensam, som flyttat in i lokaler om cirka 890 kvm under våren. Efter sommaren välkomnas ytterligare hyresgäster, däribland Thorn Svenska Aktiebolag, som hyr lokaler om cirka 300 kvm och Cloud Connection, som har tecknat avtal i Origo avseende lokaler om cirka 220 kvm.

– Vi är ett snabbväxande och dynamiskt företag som månar om att skapa en stark företagskultur. Med Humlegårdens hjälp har vi hittat hem i Origo. Huset öppnar upp för gemenskap, kreativitet och innovation. Här har vi skapat ett kontor som våra medarbetare är glada att komma till, säger Alexandra Pettersson, Chief Culture Officer på Xensam.

Fredrik Lantz
Fastighets- och uthyrningschef
fredrik.lantz@humlegarden.se

010-157 39 06