Substansvärde per 2023-06-30

Beräknat substansvärde per 30 juni 2023 uppgår till 31 128 kronor per aktie. Värdet innebär en minskning med 3,8 procent för första halvåret 2023.

Halvårsrapport för perioden januari – juni 2023 kommer att publiceras på www.humlegarden.se den 12 juli 2023. Välkomna att läsa mer om vår verksamhet och utfallet för perioden.

Stockholm 5 juli 2023

Anneli Jansson
Vd Humlegården Fastigheter AB (publ)

Humlegården Fastigheter AB (publ) är ett aktivt fastighetsbolag med långsiktiga ägare och en väl positionerad fastighets- och projektportfölj. Vi ingår i länsförsäkringsgruppen, Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Humlegården äger, förvaltar och utvecklar främst kontorsfastigheter i Stockholmsregionen. Vi har 93 anställda och äger 59 fastigheter till ett värde om 39,7 miljarder kronor (31 december 2022). På Humlegården strävar vi efter att utveckla hållbara och attraktiva arbets- och stadsmiljöer. Det skapar vi genom en aktiv fastighetsförvaltning och utvecklingsprojekt bestående av nyproduktion samt utveckling av befintliga fastigheter. Läs mer på www.humlegarden.se