Alexander Winqvist utses till ny koncern-VD för Mandel Design Group AB

Alexander Winqvist tillträder som ny VD för Mandel Design Group AB. Som tidigare kommunicerat har Mandel genomgått en omorganisering för att möjliggöra en effektivare grund att vidareutveckla bolagets befintliga tillgångar samt ett ytterligare intensifierat fokus på förvärv. Som ett naturligt steg i denna process har Styrelsen utvärderat nuvarande struktur för att kunna ge bolaget bästa möjliga förutsättningar att exekvera på denna strategi.

Alexander Winqvist är utbildad Civilekonom och har en bakgrund inom M&A/investment banking med tidigare anställning inom MTG-koncernen med fokus på digitala investeringar. Han har även varit koncern-VD för det Spotlight-listade bolaget Orgo Tech AB (n.m. HUBSO Group AB). Styrelsen är mycket glad och nöjd över denna rekrytering då vi anser att Alexander besitter helt rätt bakgrund och kompetens för att kunna ta Mandel in i nästa fas. Alexander tillträder som VD omgående och Styrelsen ser fram emot att tillsammans med Alexander staka ut planen för Bolaget.

Några ord från tillträdande VD:

Mitt namn är Alexander Winqvist och det är med stor entusiasm jag tar vid som ny VD på Mandel Design Group AB. Jag har en bakgrund inom företagsutveckling i den globala TMT-sektorn med erfarenhet från ehandel samt nordisk investment banking. Jag ser fram emot att med min erfarenhet kunna bidraga till, samt navigera Mandel framåt mot nya möjligheter, och ser med spänning fram emot att få fortsätta vara en del av den utvecklingsresa som Mandel påbörjat. Jag vill även passa på att tacka Camilla för ett mycket gott utfört arbete under sin tid som har sett till att bolaget är redo för fortsatt utveckling.

Styrelsen vill även passa på att tacka tidigare VD Camilla Fridén för ett mycket gott jobb med omorganiseringen. Camilla kommer fortsätta vara aktiv inom bolaget under en limiterad period samt sitta kvar som styrelseledamot.

Denna information är sådan som Mandel Design är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2021-03-04 16:58 CET.

För mer information, kontakta bolaget på:
Luca Di Stefano, Styrelseordförande
ir(at)mandeldesign.se

Mandel Design Group i korthet:

Mandel Design Group AB är en personlig damklädesbutik online med höga ambitioner gällande sortiment och service. Bolaget har som mål att förvärva såväl bolag som plattformar inom e-handel.