Ecore Group meddelar om publicerat beslutsunderlag inför extra bolagsstämma

Ecore Group AB (publ) (''Ecore Group eller Bolaget'') har i dag publicerat det beslutsunderlag som ska ligga till grund för beslutet om Bolagets förvärv av Social Assets Intl. AB (''Social'') på Bolagets hemsida.

Bakgrund
Bolaget förkunnade den 9/11 ett pressmeddelande avseende ett villkorat förvärv av Social. Den initiala köpeskillingen uppgår till 12 498 000 SEK för 100 procent av aktierna i Social och erläggs i sin helhet med 208 300 000 aktier i Bolaget till ett värde om 0,06 SEK per aktie.

Det villkorade förvärvet är att betrakta som en närståendetransaktion och omfattas därmed av bestämmelserna i 16 kap. aktiebolagslagen. Detta kräver i sin tur godkännande från en bolagsstämma där förslaget biträds av aktieägare med minst nio tiondelar av såväl de avgivna rösterna som de aktier som är företrädda på stämman. Den extra bolagsstämma som ska besluta om förvärvet kommer att hållas den 12 december 2023.

Milad Pournouri, VD och styrelseledamot
E-post: milad@ecoregroup.se