Ecore Group meddelar om vinstvarning på grund av nedskrivningar i portföljbolag

Report this content

Styrelsen för Ecore Group AB (publ) ("Ecore Group" eller "Bolaget") har idag, den 23 februari 2023, som en följd av översyn av nedskrivningsbehov beslutat att göra en nedskrivning av goodwill om 19,3 MSEK. Den icke-kassaflödespåverkande nedskrivningen belastar resultatet i fjärde kvartalet 2022.

Prövning av värdet på koncernens samtliga immateriella tillgångar görs årligen eller när indikationer på väsentliga ändringar i antaganden identifierats. I anslutning till bokslutsarbetet 2022 har en noggrann analys av de bokförda värdena på koncernens rörelsetillgångar, inklusive goodwill, gjorts vilken resulterat i att styrelsen idag beslutat om nedskrivning av goodwill om 19,3 MSEK, hänförligt till portföljbolagen Youmerce AB samt Electronordic AB. Nedskrivningen tillsammans med kvartalets ordinarie goodwillavskrivning innebär att Bolagets goodwill minskar från 22,6 MSEK till 2,8 mkr.

Bolagets bokslutskommuniké för räkenskapsåret 2022 kommer i enlighet med Bolagets finansiella kalender att offentliggöras den 24 feb 2023.

För mer information, vänligen kontakta:
Milad Pournouri, tf. VD och styrelseledamot
E-post: milad@ecoregroup.se
www.ecoregroup.se

Denna information är sådan information som Ecore Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 feb 2023 kl. 14:30 CET.