Förhandlingar kring köp av Never Brands AB har avbrutits

Den 6 maj 2021 meddelade Mandel Design att bolaget ingått en avsiktsförklaring om förvärv av det svenska bolaget Never Brands AB. Den tänkta köpeskillingen uppgick till 10 miljoner kronor och skulle betalas med nyemitterade aktier i Mandel Design Group. Affären var beräknad att genomföras så snart som möjligt, men efter sedvanlig due diligence har förhandlingarna nu avbrutits.

Ledningen i Mandel Design Group har under due diligence-perioden och efter fortsatt förhandling med motpart konkluderat att ett förvärv av Never Brands inte längre bedöms som sannolikt och har därför valt att avbryta förhandlingen.

Med en genomförd omstrukturering, en lyckad emission samt våra gjorda förvärv har vi tillfört ytterligare bränsle till den tillväxtresa vi befinner oss i. Vi har nu utökat våra antal varumärken, alla med samma ambition att expandera både lokalt och internationellt. Detta ger oss stärkta förutsättningar att nå nya målgrupper i nya marknader med våra produkter samtidigt som möjligheterna för ytterligare synergier inom gruppen ökar. Mandel Design kommer så som kommunicerat fortsatt vara aktivt i arbetet med att identifiera potentiella förvärv som kan komplettera koncernen på bästa sätt i vår ambition om att växa vår affär.

Denna information är sådan som Mandel Design är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2021-08-31 19:46 CET.

Verkställande direktör, Alexander Winqvist