Hunter Capital AB (publ) avyttrar det helägda dotterbolaget Electronordic AB

Hunter Capital AB (publ) ("Bolaget") har idag den 25 september 2024 avyttrat det helägda dotterbolaget Electronordic AB (''Electronordic'') för 1 SEK. Avyttringen sker uteslutande för att påskynda den tidigare annonserade likvideringen av Electronordic.

Bakgrund
Bolaget kommunicerade den 19 juli 2024 om att inkråmet i Electronordic förvärvats av Bolaget till en köpeskilling om 80.000 SEK. Till följd av förvärvet togs det sedermera ett beslut om att likvidera Electronordic, en process som tar cirka nio månader. Electronordic är att betrakta som ett skal utan verksamhet eller tillgångar.

För att påskynda likvideringsprocessen och för att renodla koncernen har Bolaget ingått i avtal att sälja Electronordic. I och med avyttringen av Electronordic, äger Bolaget inga dotterbolaget och koncernen upplöses därmed. Bolaget kommer att stå för likvideringskostnaderna vilket inte bedöms överstiga 100.000 SEK.

Köpeskilling, köpande part och tillträde
Köpeskillingen uppgår till 1 SEK. Köpande part är Milad Pournouri och tillträde sker den 30 september 2024.

Kommande redovisningsperioder
Bolaget kommer att från och med årets sista kvartal och framåt enbart att redovisa Bolagets siffror i de kommande delårsrapporterna. Detta innebär att delårsrapporten för årets tredje kvartal som förkunnas den 15 november 2024 är det sista rapporteringstillfället där Bolaget avlägger en koncernredovisning.

Närståendetransaktion
Transaktionen enligt ovan är att betrakta som en närståendetransaktion i enlighet med Spotlight Stock Markets gällande regelverk.

Jacob Eriksson, tf. VD
E-mail: jacob.eriksson@huntercapital.se

Denna information är sådan information som Hunter Capital AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 september 2024 kl. 17:45 CET.