VD uppdaterar

Bolaget befinner sig för närvarande i en mycket intensiv och intressant period och står inför en spännande resa. Med kommande företrädesemission, villkorad av bolagsstämma, möjliggörs att i snabbare takt öka tillväxten av våra befintliga varumärken samt möjligheten att genomföra ytterligare förvärv.

Genom den omorganisering som genomförts har vi idag en mycket mer agil infrastruktur i vilken vi flyttat hela verksamheten till en mer kostnadseffektiv lösning där våra omkostnader för logistik, lager och support kommer att reduceras gentemot tidigare lösning. Denna omorganisering har även lagt grunden till en “förvärvs-hub” i vilken vi på ett enkelt och attraktivt sätt kommer kunna integrera potentiella förvärv samt skala den underliggande affären.

Jag känner stor entusiasm att få ta vid under denna spännande period och vara med på Bolagets kommande resa. I och med omorganiseringen finns goda möjligheter till att växa Bolaget både på höjden och på bredden. Min vision är att vi på ett så effektivt sätt som möjligt ska skapa tillväxt i Bolagets varumärken samtidigt som vi kontinuerligt adderar ytterligare verksamheter till vår portfölj av e-handelsbolag och varumärken.

Alexander Winqvist, VD

Mandel Design Group AB är en personlig damklädesbutik online med höga ambitioner gällande sortiment och service. Bolaget har som mål att förvärva såväl bolag som plattformar inom e-handel.