Inbjudan till presentation av Husqvarna Groups första kvartal 2021

Husqvarna Group bjuder in till en presentation av kvartalsrapporten den 22 april 2021 kl.10.00. Presentationen sker via en telefonkonferens som även sänds via Husqvarna
Groups webbsida. Rapporten publiceras kl. 07.30 samma dag.

Rapporten för första kvartalet 2021 presenteras av Husqvarna Groups VD och koncernchef
Henric Andersson tillsammans med CFO Glen Instone. Presentationen hålls på engelska och följs av en frågestund.

För deltagande per telefon:
Sverige: +46 8 505 583 73

UK: +44 333 300 9263
US: +1 833 526 8398

Länk till webbsändning: https://husqvarna-group.creo.se/210422

Johan Andersson, Director, Corporate Communications and Investor Relations,

+46 702 100 451 eller ir@husqvarnagroup.com

Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel.

Sortimentet omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrierna. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2020 uppgick till 42 miljarder kronor och koncernen har cirka 12 400 medarbetare i 40 länder.

Taggar: