Ny djupkapare från Husqvarna — K 760 Cut-n-Break kapar djupt till låg kostnad

Report this content

Nu blir det ännu lättare att kapa djupt till en låg verktygskostnad. Husqvarna lanserar en ny kapmaskin med Cut-n-Break funktion, företagets unika metod för att kapa djupt i betong. Med starkare motor, bättre ergonomi och lägre emissioner har K 760 Cut-n-Break alla förutsättningar att gå hem hos håltagarna.

En mångsidig allroundmaskin för håltagare och entreprenörer som ibland behöver kapa djupt. Så kan man sammanfatta K 760 Cut-n-Break, Husqvarnas nya kap som klarar att kapa upp till 400 mm, och som har en lägre verktygskostnad än en diamantkedjesåg. K 760 Cut-n-Break är uppföljaren till populära K 650 Cut-n-Break, Husqvarnas första maskin med den revolutionerande tekniken. Med den nya kapen har tekniken och prestandan vässats väsentligt. Den största nyheten är en helt ny mtor-kropp; K 760 Cut-n-Break är utrustad med Husqvarnas lågemissionsmotor X-Torq® som gör maskinen mer effektstark samtidigt som den är bättre för miljön. Högre effekt, 3,7 kW, innebär att klingan skär smidigare och jämnare genom betongen. En förbättrad ergonomisk design märks bland annat i form av ett kraftigare främre handtag som gör det behagligare att greppa. Ett effektivt avvibreringssystem och ljuddämpning gör maskinen bekväm att använda. Även diamantklingorna till K 760 Cut-n-Break har fått en ny konstruktion med högre hållfasthet, vilket innebär att de tål värmebelastning bättre. De dubbla, specialutvecklade kapklingorna på 230 mm ger hög kaphastighet och kraft. Användningsområden för K 760 Cut-n-Break är fönster-, dörr-, och ventilationsöppningar där man vill undvika överkapning, spårsågning och sprickrenovering. Husqvarna K 760 Cut-n-Break finns på marknaden från och med våren 2010. Mer fakta om Husqvarna K 760 Cut-n-Break: • Luftkyld tvåtaktsmotor • Effekt: 3,7 kW • Diamantklingor: 230 mm • Kapdjup: 400 mm • Vikt, 11,3 kg inkl. klingor • DuraStarter, damm och slurryskyddad startapparat och den slitstarka startlinan minskar risken för stillestånd vilket innebär ökad tillförlitlighet och livslängd. • SmartCarb, inbyggd automatisk filterkompensering ger bibehållen hög effekt och lägre bränsleförbrukning. • Nya Active Air Filtration™, ett av marknadensmest effektiva filtersystem som ökar filterlivslängden till cirka ett års driftstid vid torrkapning. • Enkel att starta tack vare Purge och dekompressionsventil • Effektivt avvibreringsystem, mindre eller lika med 3,0 m/s2, och ljuddämpning gör maskinen bekväm att använda • Easy view bränsleindikator visar bränslenivån i tanken. Med Cut-n-Break-metoden kapar man stegvis igenom väggar som är upp till 400 mm tjocka. 1. Varje snitt kan göras max 65 mm djupt. 2. Eftersom kapen är försedd med dubbla klingor bildas en kärna i sågsnittet. 3. Kärnan bryts enkelt bort med brytverktyget som följer med kapen. 4. Efter att kärnan brutits bort upprepas kapningen tills man uppnått önskat kapdjup, max. 400 mm.