Förändringar i Husqvarnakoncernens styrelse

Stefan Ranstrand har meddelat sin avgång som styrelseledamot i Husqvarnakoncernen. Detta på grund av personliga skäl.

Husqvarna Groups ordförande, Tom Johnstone, kommenterar:

"Vi beklagar att Stefan inte längre kommer att kunna fortsätta i styrelsen, men respekterar fullt ut hans beslut och tackar honom för hans bidrag under den tid han har varit hos oss".

Denna information är sådan som Husqvarna AB ska offentliggöra i enlighet med lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 13 juni 2022 kl. 08:50 CET.

Informationen är sådan som Husqvarna AB är skyldigt att offentliggöra enligt lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-06-13 08:50 CET.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Fredrik Henriksson, Vice President Corporate Communications, +46 8 76 719 59 25
press@husqvarnagroup.com

Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel.
Sortimentet omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande inom trädgårdsbevattning samt inom kapnings- och ytbehandlingsutrustning för byggnads- och stenindustrierna. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under de globala varumärkena Husqvarna och Gardena via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Försäljningen under 2021 uppgick till 47 miljarder SEK och koncernen har cirka 13 900 medarbetare i 40 länder.