Husqvarna Group utser Glen Instone till President för Husqvarna Divisionen

Glen Instone har utsetts till President för Husqvarna Divisionen inom Husqvarna Group. Han fortsätter i sin nuvarande roll som Group CFO tills hans efterträdare har utsetts.

"Jag är mycket glad över att Glen tar över ansvaret för Husqvarna Divisionen, en roll han lett med framgång sedan juli, kombinerat med sin roll som CFO. Hans breda erfarenhet och kunskap kring vårt företag i kombination med sina ledaregenskaper är av stort värde för att ytterligare stärka och utveckla divisionen, säger Henric Andersson, VD och koncernchef Husqvarna Group.

Sedan han började på Husqvarna 2002 har Glen haft olika befattningar, bland annat Vice President Global Sales & Services, Husqvarna Divisionen 2016–2018, VP & CFO Husqvarna Divisionen 2014–2017 och VP & CFO EMEA, 2013– 2014. Glen Instone har varit Group CFO sedan 2018 och tillförordnad President för Husqvarna Divisionen sedan den 1 juli 2021.

"Jag ser fram emot att fortsätta leda det fantastiska teamet inom Husqvarna Divisionen i en enormt spännande tid i vår historia. Vi har förnyat oss själva i mer än 330 år och fortsätter att leda transformationen av vår bransch genom elektrifiering, automatisering, digitalisering och hållbarhet. Med våra kunder i centrum för det vi gör driver vi hållbar tillväxt inom såväl konsument-, som proffsmarknaden, säger Glen Instone.

Glen Instone tillträder den permanenta rollen den 1 januari 2022. Han kommer att fortsätta som CFO till dess att en efterträdare har utsetts. Rekryteringsprocessen har inletts.