Inbjudan till presentation av Husqvarna Groups bokslutskommuniké 2021

Husqvarna Groups bokslutskommuniké för 2021 publiceras den 3 februari 2022 kl. 07.30. En kombinerad telefonkonferens och webbsändning med VD & koncernchef Henric Andersson och CFO Glen Instone hålls kl.10.00 samma dag. Presentationen sker på engelska och följs av en frågestund.

För att delta, vänligen ring in enligt nedan:
SE: +46 8 505 583 58
UK: +44 333 300 9270
US: +1 631 913 1422 PIN: 27438765#

Länk till webbsändning: https://husqvarna-group.creo.se/220203

Rapporten och presentationen kommer att finnas tillgängliga på koncernens webbplats: www.husqvarnagroup.com/investors där även en inspelning publiceras kort efter telefonkonferensen.

För ytterligare information kontakta:
Johan Andersson, Vice President Investor Relations, +46 702 100 451 eller ir@husqvarnagroup.com

Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel. Sortimentet omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrierna. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under varumärkena Husqvarna, Gardena, Orbit, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2020 uppgick till 42 miljarder kronor och koncernen har cirka 13 000 medarbetare i 40 länder.