Kai Wärn är Årets VD inom Employer Branding

Kai Wärn, VD och koncernchef för Husqvarna Group, har tilldelats priset Årets VD inom Employer Branding. Utmärkelsen delades ut vid Universum Talent Excellence Awards den 28 september i Stockholm.

Husqvarna Group arbetar aktivt med sin kommunikation till befintliga och blivande medarbetare. Särskilt med att visa den bredd av arbetsuppgifter som koncernen kan erbjuda i sin internationella verksamhet där innovation, digitalisering- och hållbarhetsarbetet ligger högt på listan. Nu har koncernens VD och koncernchef, Kai Wärn, tilldelats utmärkelsen Årets VD inom Employer Branding,

”Detta är i första hand ett pris till alla våra passionerade och engagerade medarbetare runt om i världen som gör ett fantastiskt jobb och är ambassadörer för koncernen. Samtidigt vill jag säga att det känns bra att Husqvarna Group får detta pris då vi verkligen är i en spännande fas när det gäller innovation, till exempel inom robotgräsklippare och batteri produkter, samt att vi göra stora marknadssatsningar”, säger Kai Wärn om utmärkelsen.

Juryns motivering - originalversionen

”Kai Wärn har ökat kännedomen bland talangerna för företaget genom en ökad öppenhet. Genom detta har företagets bredd av möjligheter för unga ingenjörer tydligare framkommit samt företagets internationella närvaro. Båda dessa faktorer är starkt drivande för attraktiviteten. Vi bedömer det därför som att denna VD påverkat Employer Branding- arbetet direkt och indirekt på ett positivt sätt. På så vis kan Kai Wärn tjäna som förebild för andra VD:ar.”

Universum Communications har delat ut priset till Årets VD inom Employer Branding i över 20 år. Det går till en VD som till fullo förstår vikten av ett aktivt arbete med talangfrågorna. Denna förståelse yttrar sig genom ett starkt engagemang i frågorna och ett aktivt stöd till de som ansvarar för organisationens talangarbete.

För mer information, kontakta:

08 738 90 80 eller press@husqvarnagroup.com

Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av eldrivna produkter för trädgårds- och parkarbete samt skogsvård. Produkterna innefattar motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är europeisk ledare inom produkter för trädgårdsbevattning och världsledare inom skärutrustning och diamantverktyg för bygg- och stenindustrin. Koncernens produkter och lösningar säljs under varumärken som Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via återförsäljare och detaljhandlare till slutkunder och yrkesverksamma i över 100 länder. Nettoförsäljningen 2015 uppgick till 36 miljarder kronor och koncernen har över 13 000 medarbetare i 40 länder.

Taggar: