Ny chef för Supply Chain

Thomas Andersson har utsett till vice VD i Husqvarna AB och chef för koncernens globala Supply chain. Han kommer att rapportera till VD och koncernchef Magnus Yngen och ingå i koncernledningen.

Organisationen för supply chain omfattar koncernens globala tillverkning, inköp och logistik.

Thomas Andersson är för närvarande divisionschef för Volvo Powertrain Sweden. Volvo Powertrain är Volvo-koncernens affärsenhet för utveckling och tillverkning av motorer och växellådor.

Thomas Andersson har haft ett flertal ledande befattningar inom Volvo Personvagnar sedan 1988. Han har en MBA från Henley Management College och är 43 år. Han kommer att tillträda under första kvartalet 2010.

För ytterligare information kontakta:

Åsa Stenqvist, chef för koncernstab Information och Investerarkontakter,

telefon 08-738 64 94

Husqvarnas pressjour, telefon 08-738 70 80 eller press@husqvarna.se

Husqvarna är världens största tillverkare av gräsklippare och motorsågar samt bärbara, bensindrivna trädgårdsprodukter som trimmare och lövblåsare. Koncernen är också ledande på världsmarknaden inom diamantverktyg och kaputrustning för byggnads- och stenindustrierna. Nettoomsättningen uppgick 2008 till 32,3 miljarder kronor och det genomsnittliga antalet anställda var 15.700.

Denna information har lämnats i enlighet med lagen om börs- och clearingverksamhet och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 2 november 2009 klockan 9:00.