Årsredovisning 2001 avviker från bokslutskommunikén

Årsredovisning 2001 avviker från bokslutskommunikén Koncernresultat efter finansiella poster 2001 är -39,3 Mkr. I bokslutskommunikén uppgavs resultatet -22,0 Mkr. Skillnaden beror på nedskrivning av finansiella anläggningstillgångar och ytterligare reservationer för förlustorder. På företagets hemsida finns Årsredovisningen för 2001 samt styrelsens förslag gällande bemyndigande till styrelsen att besluta om nyemission. Karlskoga den 22 maj 2002 Hydropulsor AB (Publ) För ytterligare information: Klemens Lundin, VD, Hydropulsor AB, Tel: 0586-64950 E-Mail: klemens.lundin@hydropulsor.com Hydropulsor AB utvecklar och säljer kompletta maskinsystem för att effektivisera centrala processer inom tillverkningsindustrin - kapning av metalliska material, formning av homogena material och formning av metall- och keramiska pulver (pulverkompaktering) samt stansning. Hydropulsor använder en unik teknologi, baserad på höghastighetshydraulik, som med ett mycket hårt och snabbt slag ger upphov till ett fenomen som kallas för adiabatisk mjukgöring. Tack vare detta fenomen kan höghastighetskapning, höghastighetsformning och höghastighetsstansning utföras med bl.a. hög precision, hög kvalitet, hög produktivitet och låg energiförbrukning. Inom området pulvermetallurgi erhålls bl. a. högre densitet och möjlighet att tillverka helt nya komponenter som inte är möjligt med traditionell pulverkompaktering. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/22/20020522BIT01080/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/22/20020522BIT01080/wkr0002.pdf