Hydropulsor AB (publ)

Report this content

HYDROPULSOR AB (publ) Svag orderingång i kombination med att ett stort kundorderprojekt har blivit försenat och fördyrat har gjort att likviditeten är fortsatt ansträngd. Huvudägaren Förvaltnings AB Metallica har hjälpt till med ett lån om 8 MSEK. Intensivt arbete pågår vad gäller åtgärder för att sänka kostnaderna och stärka den finansiella basen. Arbetet bedöms kunna presenteras under maj 2002. Kontraktet beträffande den leverans av en HVC-anläggning till en amerikansk kund som vi tidigare informerat om undertecknades igår. Affären har ett värde av c:a 10 MSEK Ett särskilt pressmeddelande är under utarbetande tillsammans med kunden och kommer att distribueras inom någon dag. Som tidigare meddelats har vi upphört med regelbundna nyhetsbrev och kommer framgent att informera enligt generell praxis eller när särskild anledning föreligger. Karlskoga den 11 april 2002-04-11 Styrelsen För ytterligare information kontakta: Klemens Lundin, VD, tel. 0586-64950, eller Per Molin, styrelseordförande, tel: 070-6774227 Hydropulsor AB utvecklar och säljer kompletta maskinsystem för att effektivisera centrala processer inom tillverkningsindustrin - kapning av metalliska material, formning av homogena material och formning av material i pulverform (pulverkompaktering) samt stansning. Hydropulsor använder en unik teknologi, baserad på höghastighetshydraulik, som med ett eller flera hårda och snabba slag ger upphov till en adiabatisk process. Tack vare denna process kan höghastighetskapning, höghastighetsformning och höghastighetsstansning utföras med exempelvis en sådan hög precision, hög kvalitet, hög produktivitet och låg energiförbrukning som en traditionell teknologi svårligen kan uppnå. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/11/20020411BIT00170/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/11/20020411BIT00170/wkr0002.pdf