Hydropulsor har tecknat avtal med Gasbarre Products INC. i USA

HYDROPULSOR HAR TECKNAT AVTAL MED GASBARRE PRODUCTS INC. I USA Hydropulsor har tecknat ett samarbets- och försäljningsavtal med presstillverkaren Gasbarre Products, Inc. of DuBois, Pennsylvania, USA omfattande marknadsföring, försäljning, eftermarknad och utbildning på Hydropulsors maskinsystem för höghastighetskompaktering (HVC-teknik). Gasbarre är ett väletablerat företag på den nordamerikanska marknaden med tillverkning av såväl mekaniska som hydrauliska pressar för kompaktering av metallpulver och icke metalliska pulver. Gasbarre bildades 1973 och har ca 300 anställda med en omsättning på nästan 400 Mkr. Inom 15 mils radie från Gasbarre´s huvudkontor finns omkring 40 komponenttillverkare inom pulverkompakteringsområdet. Gasbarre har egenutvecklade delsystem t.ex. för verktygssmörjning som med fördel kommer att kunna integreras i Hydropulsors maskinsystem. Samarbetet med Gasbarre är väsentligt i Hydropulsors vidareutveckling och har stor betydelse för etableringen i USA. Pressmeddelandet som utlovades den 11 april 2002 om ordern till USA är försenad. För ytterligare information kontakta: Lars Johansson, Hydropulsor AB, tel. 0586-64950 och 070-5153397 eller Klemens Lundin, VD, tel. 0586-64950. Hydropulsor AB utvecklar och säljer kompletta maskinsystem för att effektivisera centrala processer inom tillverkningsindustrin - kapning av metalliska material, formning av homogena material och formning av material i pulverform (pulverkompaktering) samt stansning. Hydropulsor använder en unik teknologi, baserad på höghastighetshydraulik, som med ett eller flera hårda och snabba slag ger upphov till en adiabatisk process. Tack vare denna process kan höghastighetskapning, höghastighetsformning och höghastighetsstansning utföras med exempelvis en sådan hög precision, hög kvalitet, hög produktivitet och låg energiförbrukning som en traditionell teknologi svårligen kan uppnå. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/18/20020418BIT01450/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/18/20020418BIT01450/wkr0002.pdf