Hydropulsors HVC-teknik i USA

HYDROPULSORS HVC-TEKNIK I USA Hydropulsor har tecknat en mycket viktig order på ett komplett maskinsystem (HYP35-18) inklusive service och underhåll för High Velocity Compaction (HVC) med det amerikanska företaget Hawk Precision Components Group, www.hawkprecision.com. Ordern är inledningen av ett vidare samarbete mellan Hawk och Hydropulsor. Ordervärdet är cirka 10 MSEK. Systemet kommer att levereras under fjärde kvartalet 2002 för omedelbar installation i USA. Hawk konstaterar att HVC är en kvalitetshöjande och kostnadseffektiv process för produktion av komponenter med hög densitet för olika applikationer. Hawk Precision Components Group är en global leverantör av pulverkompakterade komponenter med ett brett produktprogram. Hawk Precision har sitt huvudkontor i Cleveland, Ohio, USA och är en del av Hawk Corporation som är ett företag noterat på New York-börsen (NYSE). För ytterligare information kontakta: Lars Johansson, Hydropulsor AB, tel. 0586-64950 och 070-5153397 eller Klemens Lundin, VD, tel. 0586-64950. Hydropulsor AB utvecklar och säljer kompletta maskinsystem för att effektivisera centrala processer inom tillverkningsindustrin - kapning av metalliska material, formning av homogena material och formning av material i pulverform (pulverkompaktering) samt stansning. Hydropulsor använder en unik teknologi, baserad på höghastighetshydraulik, som med ett eller flera hårda och snabba slag ger upphov till en adiabatisk process. Tack vare denna process kan höghastighetskapning, höghastighetsformning och höghastighetsstansning utföras med exempelvis en sådan hög precision, hög kvalitet, hög produktivitet och låg energiförbrukning som en traditionell teknologi svårligen kan uppnå. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/19/20020419BIT00340/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/19/20020419BIT00340/wkr0002.pdf