Hydropulsors rekonstruktion har säkerställts

Hydropulsors rekonstruktion har säkerställts Det offentliga ackordet gällande rekonstruktion av Hydropulsor har säkerställts genom att huvudägarna, High Speed Forming Technology 2000 AB och Hörnell Teknikinvest AB, har garanterat utbetalningen till bolagets borgenärer. Ytterliggare ett steg är nu fullbordat för att rekonstruktionen skall bli lyckosam. Detta steg kommer att underlätta väsentligen för att företagets affärsförbindelser skall kunna normaliseras. Naturligtvis återstår ytterliggare åtgärder innan företaget uppnår och kan vissa ett positivt resultat. Åtgärdsprogrammet fullföljs enligt plan. Det lyckosamma genomförandet av ackordet är resultatet av ett nära samarbete mellan personal, rekonstruktör och bolagets huvudägare och visar vad ett gott och öppet samarbete kan resultera i. Karlskoga den 29 november 2002 Hydropulsor AB (publ) Frågor med anledning av detta pressmeddelande besvaras av: VD Anders Falk, 0586-64968 eller 070-201 05 64 anders.falk@hydropulsor.com Advokat Lars-Erik Saltin, 0586-72 10 82 eller 070-513 17 10 lars-erik.saltin@glimstedt.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/29/20021129BIT00690/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/29/20021129BIT00690/wkr0002.pdf