Kvartalsrapport januari - sep 2002 Hydropulsor AB (publ)

Report this content

Kvartalsrapport januari - sep 2002 Hydropulsor AB (publ) Viktiga händelser under perioden * High Speed Forming är nya huvudägare efter övertagandet av Metall/Metallicas samtliga A-aktier. Förändringar i bolagsstyrelsen och ny VD har utsetts. * Bolaget befinner sig fortfarande under företagsrekonstruktion. Ackordet skall enligt tidplan för rekonstruktionen regleras per den 3 december 2002. * Kostnadsnedskärningsprogrammet har genomförts och ny organisation har implementerats. * Styrelsen har fått bemyndigandet att emittera B-aktier samt konvertibla skuldebrev för att lösa bolagets långsiktiga finansiering. * Produktionen av pulverkompakteringsmaskin till Hawk Precision Components Inc., USA, har påbörjats. * Leveranser till Siljans Höghastighetsformning och Långshyttan samt Columbus i Tyskland är slutförda. * Nya huvudägarna tog initiativ till ett samarbete med Morphic Technologies i Karlskoga. Karlskoga 29 november 2002 Hydropulsor AB (publ) Styrelsen Denna rapport har ej varit föremål för revisorsgranskning ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/29/20021129BIT00700/wkr0001.doc Hela rapporten http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/29/20021129BIT00700/wkr0002.pdf Hela rapporten