Ny organisation i Hydropulsor AB (publ)

Ny organisation i Hydropulsor AB (publ) I syfte att effektivisera verksamheten och sänka kostnaderna har företaget organiserats om och personalstyrkan anpassas till en fokusering på pulverkompakteringsmaskiner, kapmaskiner för klenare gods, stansning inom ramen för samarbetet i Adiapress i Frankrike och homogenformning i samarbete med Siljan Höghastighetsformning i Mora. Lennart Linder är Teknisk chef med ansvar för konstruktion och utveckling av maskinsystem. Niklas Öberg är Marknadschef. Kurt Kallin kommer under en övergångstid att vara Öberg behjälplig. Kapmaskiner drivs som ett särskilt resultatområde med Michael Bertilsson som ansvarig för såväl marknadsföring som leverans av maskinsystem. Anders Skagerstrand är ansvarig för en ny enhet för utveckling av Hydropulsor-processerna och materialutveckling. Anders Falk är ansvarig för administration, som innefattar ekonomi, projektstyrning, kvalitetsystem och inköp. Klemens Lundin är som tidigare VD. Personalstyrkan inklusive Cutting Center och Adiabatic Forming Center var i mars 35 personer. Den nya organisationen, som är fullt genomförd i oktober 2002 innehåller 18 personer. De fasta kostnaderna sänks med knappt 1 Mkr/månad. Bolagets kontaktperson: Klemens Lundin, VD, Tel: 0586-64950 E-Mail: klemens.lundin@hydropulsor.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/29/20020529BIT00910/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/29/20020529BIT00910/wkr0002.pdf