Hynion AS offentliggör prospekt med anledning av förestående företrädesemission

Report this content

Styrelsen i Hynion AS (”Hynion” eller ”Bolaget”) har, med anledning av den nyemission med företrädesrätt för befintliga aktieägare som offentliggjordes den 4 november 2022, upprättat ett prospekt som idag har godkänts och registrerats av Finanstilsynet i Norge. Teckningsperioden har ändrats och kommer att löpa under perioden 30 november – 14 december 2022.

Offentliggörande av Prospekt

Prospektet har upprättats med anledning av Företrädesemissionen och har idag, den 29 november 2022, godkänts och registrerats hos Finanstilsynet i Norge. Med anledning av att prospektet blivit godkänt vid en senare tidpunkt har teckningsperioden förflyttats och förväntas nu att löpa under perioden 30 november till och med 14 december 2022. För fullständig information avseende offentliggörande av prospektet hänvisar Bolaget till det pressmeddelande som offentliggjordes via Olso Børs NewsWeb:

NewsWeb (oslobors.no)

Prospektet kommer att passporteras till Sverige och kommer finnas tillgängligt på Bolagets webbplats (www.hynion.com).

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Slavica Djuric, CEO Hynion Sverige AB, Tel: +46 73-072 60 76, E-post: sd@hynion.com

Ulf Hafseld, CEO Hynion AS, Tel: +47 908 94 153, E-post: uh@hynion.com

Om Hynion:

Hynion bygger och driver vätgasstationer i och runt de största städerna i Skandinavien. Företaget bygger på erfarenheter från de senaste 20 åren, inklusive världsledande projekt som HyNor, CUTE, Utsira vind/väte, CEP Berlin, SHHP, NewBusFuel och H2ME, för att nämna några. Bolagets ledning har även lång erfarenhet av att etablera och driva nystartade företag och mångårig erfarenhet inom fordonsindustrin. För mer information, gå till https://www.hynion.com.

Taggar: