Hyper Island förstärker styrelsen med byrå-entreprenör

Mångfaldige byråstartaren och erfarna kommunikationsrådgivaren Sofia Heidenberg är nyvald styrelseledamot på Hyper Island.

- Vi befinner oss i stark tillväxt och genomgår en stor affärsförändring parallellt. Med Sofias entreprenörskap och erfarenhet av att driva byråer som del av globala organisationer blir hon en tillgång till bolaget, säger Hyper Islands VD Johanna Frelin.

Sofia Heidenberg har en bakgrund som byrå-entreprenör och har framgångsrikt startat tre byråer i Sverige; PRfabriken (JKL Group), Weber Shandwick Sweden och GolinHarris (IPG), alla som en del av globala verksamheter.

- Det känns fantastiskt roligt att få vara en del av Hyper Islands utveckling. Bolagets erbjudande, att hjälpa organisationer och människor att anpassa sig till den digitala utvecklingen, skapar oändliga möjligheter för Hyper Island. Få företag har råd att inte blicka in i framtiden. Att inte göra någonting kan bli väldigt kostsamt, säger Sofia Heidenberg.

Förändringsprocesser har länge intresserat Sofia som agerar rådgivare till företag i förändring och själv varit med och stöpt om organisationer.

- Att förändra är svårt och utmanande för alla inblandade parter oavsett vad skälen till det är. Men kraften i en organisation när förändring genomförs kan skapa stordåd. Det har jag själv erfarenhet av och tar gladeligen med mig in i uppdraget i Hyper Islands styrelse, säger Sofia.

Efter den senaste bolagsstämman den 20 maj består Hyper Islands styrelse av:

Fredrik Månsson, styrelseordförande

Mikael Ahlström

Patrik Sahlén

Åsa Silfverberg

Anna Settman

Sofia Heidenberg

För mer information, besök www.hyperisland.com eller kontakta:

Alexandra Jerselius, Global PR & Communications Manager, Hyper Island, alexandra.jerselius@hyperisland.com, 0704-­102104

Om Hyper Island

Hyper Island är en global utbildningsverksamhet med kreativitet och affärer i fokus, hängiven att hjälpa individer och företag att förändras med och se möjligheterna som skapas i den digitala evolutionen. Företaget grundades i Sverige 1996 och har ca 100 anställda i New York, Singapore, Manchester, London, Brasilien och Sverige. Hyper Island har mer än 20 000 alumni i mer än 40 länder från sina YH­-utbildningar och företagskurser. 2010 belönades Hyper Island med Nationalencyklopedins Kunskapspris inom kategorin näringsliv “för inspirerande och innovativ kunskapsspridning som gynnar Sveriges konkurrenskraft och entreprenörsanda”.

Vi befinner oss i stark tillväxt och genomgår en stor affärsförändring parallellt. Med Sofias entreprenörskap och erfarenhet av att driva byråer som del av globala organisationer blir hon en tillgång till bolaget.
Johanna Frelin
Det känns fantastiskt roligt att få vara en del av Hyper Islands utveckling. Bolagets erbjudande, att hjälpa organisationer och människor att anpassa sig till den digitala utvecklingen, skapar oändliga möjligheter för Hyper Island. Få företag har råd att inte blicka in i framtiden. Att inte göra någonting kan bli väldigt kostsamt.
Sofia Heidenberg, styrelseledamot Hyper Island
Att förändra är svårt och utmanande för alla inblandade parter oavsett vad skälen till det är. Men kraften i en organisation när förändring genomförs kan skapa stordåd. Det har jag själv erfarenhet av och tar gladeligen med mig in i uppdraget i Hyper Islands styrelse.
Sofia Heidenberg