Johanna Frelin lämnar Hyper Island - rekryteringsprocess inledd

Johanna Frelin, VD på Hyper Island sedan 2011, har valt att säga upp sig för nya äventyr. En rekryteringsprocess är redan påbörjad.

- Vi har stora ambitioner att växa internationellt och att fortsätta driva utvecklingen inom lärande. Nu letar vi efter en kandidat som vill leda Hyper Island in i nästa tillväxtfas, säger Fredrik Månsson, styrelseordförande och delägare, Hyper Island.

Hyper Island är skolan som stöttar företag och individer att anpassa sig till och se möjligheter med den digitala utvecklingen. Företaget har de senaste åren utökat till nya marknader och är idag ett globalt företag med lärosäten i fem länder.

- Johanna har gjort ett fantastiskt jobb under sin tid här på Hyper Island. Bolaget har vuxit och gått igenom en stark utveckling. Vi kan bara tacka henne för den tid vi fått tillsammans och önska henne lycka till på nya äventyr. Vi ser förändringen som en möjlighet att få komplettera organisationen med ny kompetens och engagemang, säger Fredrik Månsson.

Rekryteringsprocessen är i full gång och Johanna sitter kvar som VD under uppsägningsperioden. Hon kommer även behålla sin ägarandel i företaget.

- Jag tror väldigt mycket på Hyper Islands affärsidé och vet att vi gör stor skillnad för både företag och individer. Det vill jag fortsätta följa på nära håll. Min efterföljare kommer få världens roligaste jobb och skönaste arbetsplats, den här organisationen är unik, säger Johanna Frelin.

Johanna tillträdde som VD för Hyper Island 2011 och har sedan dess dubblerat bolaget i omsättning och antalet anställda.

För mer information, vänligen kontakta:

Alexandra Jerselius, Global PR & KOmmunikationsansvarig, Hyper Island, 0704-102104, alexandra.jerselius@hyperisland.com

Fredrik Månsson, ordförande och delägare, Hyper Island, 0708-725110, fredrik.mansson@emric.com.

Hyper Island är en global utbildningsverksamhet med kreativitet och affärer i fokus, hängiven att hjälpa individer och företag att förändras med och se möjligheterna som skapas i den digitala evolutionen. Företaget grundades i Sverige 1996 och har drygt 100 anställda i USA, Singapore, Storbritannien, Brasilien och Sverige. Hyper Island har mer än 20 000 alumni i mer än 40 länder från sina YH-utbildningar och företagskurser. 2010 belönades Hyper Island med Nationalencyklopedins Kunskapspris inom kategorin näringsliv “för inspirerande och innovativ kunskapsspridning som gynnar Sveriges konkurrenskraft och entreprenörsanda”. www.hyperisland.com

Vi har stora ambitioner att växa internationellt och att fortsätta driva utvecklingen inom lärande. Nu letar vi efter en kandidat som vill leda Hyper Island in i nästa tillväxtfas.
Fredrik Månsson, styrelseordförande och delägare, Hyper Island
Johanna har gjort ett fantastiskt jobb under sin tid här på Hyper Island. Bolaget har vuxit och gått igenom en stark utveckling. Vi kan bara tacka henne för den tid vi fått tillsammans och önska henne lycka till på nya äventyr. Vi ser förändringen som en möjlighet att få komplettera organisationen med ny kompetens och engagemang.
Fredrik Månsson
Jag tror väldigt mycket på Hyper Islands affärsidé och vet att vi gör stor skillnad för både företag och individer. Det vill jag fortsätta följa på nära håll. Min efterföljare kommer få världens roligaste jobb och skönaste arbetsplats, den här organisationen är unik.
Johanna Frelin, VD, Hyper Island